onsdag 10 november 2010

Sista mötet!

Så var det dags för mitt sista Kommunstyrelsemöte.
Det kändes ingenting särskilt! Det var som vanligt och jag hade många ärenden som intresserade mig, som jag ville ha klarhet i.

Faktiskt har jag varit i Kommunstyrelsen i 18 år för jag började som ersättare 1982. Sedan slutade jag 1988. Därefter kom jag tillbaka 1998.

Vad spännande det var första åren när jag satt på "utvisningsbänken" med en moderat och en kristdemokrat. Vi hade så roligt och kommenterade allt och alla samt hittade på våra egna hyss. Göta, KD, var duktig på att tyda skrivstilar...Vem trodde det? Denna kvinna från frälsningsarmén!

Ja, det är många som fått byta uppfattning om människor när de lärt känna varandra inom politiken. Det gäller att skilja på sak och person!



Nu när jag slutar i Kommunfullmäktige och Kommunstyrelsen, så trodde jag att jag hade gjort mitt i politiken på hemmaplan, men icke sa Nicke! Jag vandrar vidare till Hemab som vice ordförande, vilket ska bli jättekul!

Som ersättare kommer Abdel in. En electrical girl och en eldslukare! Toppengäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar