lördag 28 augusti 2010

Nästa tåg Härnösand-Stockholm


Jag var ganska slut efter gårdagens upplevelse med Botniabanan, upp tidigt och sent i säng! Men hela dagen kretsade mina tankar kring att det inte ens finns ett tåg som trafikerar Härnösand-Sundsvall fast spåren finns där.
Man skyller på upprustning, men jag tror att det handlar om att spara. Förra året råkade vi få en avgång för mycket och då gick det inte att ändra i tidtabellen, så det fick rulla på. Då!

Nu måste jag åka 5.05 med buss till Sundsvall, byta till tåg och stå och vänta i 20 minuter i Sundsvall. Det gör att det är svårt att somna om på tåget. När jag kommer fram till Stockholm 9.30 brukar jag lägga in möte på möte för att sedan kunna ta mig hem samma dag.

Förr kunde jag åka tåg hela vägen både till och från Stockholm.

Låt tågen rulla på våra banor!

1 kommentar:

  1. Det är verkligen uselt! Att tågpriserna dessutom ofta är högre än att flyga...

    SvaraRadera