måndag 28 december 2009

Julefrid och lycka!



Det kan tyckas att jag legat på latsidan. Julefrid? Men det är ju inte lugnt till jul. Då kommer barnen hem och när alla samlas är det så praktiskt att göra allt möjligt annat. Därför var vi på dop i Söderhamn, hela skocken!

Josefin och Lennart döpte sitt fjärde barn. Det var snöstorm och vi höll till ute vid havet i ett litet kapell i Långvind. Anna och jag kom före präst och vaktmästare och passade på att lägga i några vedträn i kaminen. Mysigt! Fönstren skallrade och snön yrde.

Anna tränade inför framförandet av "Välkommen till världen". Ett tag trodde jag att Malva skulle ta över för hon började låta på sitt sätt - 4 mån gammal. Kommenterade sången, tror jag.


Melker fick fart på sig efter dopet och klättrade upp i predikstolen. Han är en festlig typ! Hannes och Tuva blev också engagerade, så koret övertogs av barnen.

Vid vår hemkomst från Söderhamn, dagen efter dopet, så hade huset snöat in. Smala djupa gångar hade skottats så att Pecka kunde komma ner i källaren och elda. Dessutom behövde han komma in för att mata Pluring, vår katt! Tack Birgitta! Kvinnan bakom allt!

Temperaturen hade stigit från 12,4 grader till 14 grader i huset - på nedervåningen. Anna och Kåre valde att ta middagen uppe på övervåningen där det var något varmare.



Stefan och jag satt med massor av ljus och njöt i vår matsal, som är en inbyggd veranda sedan lång, lång tid tillbaka.

Detta är lycka!


..........................

Läs mer om lyckoforskning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar