lördag 21 november 2009

Vald till Global Greens Coordination



Fick detta brev 20/11 kl 20.29.

Hej!
Du blev vald som ersättare i GGC för EGP.

Ordinarie är Monica Frassoni, Monica Vana and Steve Emott. Övriga
ersättare är Juan and Jean Rosseud.

GRATTIS!
Lena

_______________________________

Ekonomichef Miljöpartiet de Gröna
Redovisningsansvarig stiftelsen Green Forum
Treasurer European Green Party
Tel: 46 8 545 224 55
Mobile: 46 70 675 75 14

Vad betyder det här? Jo, att jag är EGP:s, Europeiska Gröna Partiets, ersättare i Global Greens Coordination.

Från de fyra federationerna väljs tre ordinarie koordinatörer. De som valts som ordinarie ingår alla i EGP-kommittén (styrelsen). Vi andra är djupt engagerade i gröna globala frågor och samarbeten internationellt.

De Gröna i Amerika valde i oktober tre ersättare. Tydligen något som även Europas Gröna valde att göra. Inför COP15 verkar det vara de tre ersättarna, alla kvinnor, som kommer från Amerika; Flor de María Hurtado, Peru, Claudia Moy, Argentina, och Silvaine Zimmermann, Kanada.

Från Asia-Pacific federationen kommer bl a Margaret Blakers, som lyckades genomföra Global Greens 2:a kongress, 2008, i Brasilien. Ett konststycke utan like!!

Jag ser fram emot att återse mina gröna globala vänner i Köpenhamn. Hoppas bara att jag hittar någonstans att sova - men finns det hjärterum så finns det stjärterum! Jag delar gärna rum med en drös gröna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar